آینه ی روبروی من از یاد نمی رود
کجا باید از تماشا برخیزم
و سایه ی دورترین درخت جهان را
به تهی خانه های تا دوردست آسمان بیاورم ؟
کجا باید از تماشا برخیزم ؟
چه قدر درخت ، در همیشه ی ایندشت ها تنهاست
 چه قدر راه ، مرا تا مردمان پراکنده برد
تقصیر جاده هاست
که مردمان پراکنده دورند
تقصیر چشمه هاست
که مردمان پراکنده دور می میرند
 مردمان آن سوی نمی دانم کی باران ریز
مردمان این سوی نمی دانم کی آفتاب در
مردمانی که چه قدر سکوت کردند و آنها فقط سکوت کردند
حالا به زیارت تنهاترین درخت جهان می روم
من به شیوه پدر
با گام های مقدس به راه افتادم
و حالا چه قدر نزدیک زیارتم
و حالا چه قدربه سایه ی تنهاترین درخت شهید می رسم
که سکوت مادران زمین را تاب آورده است
من به سکوت تمام مادرانی می روم
که جاده های بی آمدن
تا چشم های خیسشان رفته است
من پسر تمام مادران زمینم
که در تکرار راه
دورترین جاده ها را بیدار می کنم
و حالای چشم انتظاری مادران نقاب و باد در پیراهن
 کنار لمس جنوبی ترین لیموی تر
برای تمام آن سالها سکوت
 حرف جاده های نرفته را آورده ام
و حالا چه قدر دلم پر از گرفتن است
برای تمام سکوت مادران
که پشت پرچین روسری های پرگره مردند
چه قدر دلم پر است
آینه ی روبروی من از یاد می رود ؟
 دارم چه قدر افشا می شوم
سکوت مادران زمین
تقصیر نرفتن و تکرار آینه ای است
که روبروی من
آینه پر از حرف جاده های نرفته
آینه پر از تماشای جهان است
حالا که به شیوه پدر
به راه آفتاب در آمدم
تقصیر آینه هاست
که مردمان پراکنده دور می میرند

نظرات 18 + ارسال نظر
مریم شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:06 ب.ظ http://bito-hargez.blogsky.com

سلام
وبلاگ خیلی زیبایی داری
و طراحی فوق العاده زیبا تر

موفق باشی
دلت شاد

سعید شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:29 ب.ظ http://sad.bizhat.com

سلام
وبلاگت هم عکساش قشنگه هم مطلبایی که توش می نویسی
خسته نباشی

زهرا شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:40 ب.ظ http://www.saattanhaie.blogsky.com/

سلام ایمان.....
میگما قبل از اینکه بخوام هر نظری راجع به این پستت بدم یه چی میگم::::
۱۰۰۰بااااااااااااار بهت آدم یه حرفا میزنه تو هم نشنیده میگیری.
هی میگم این عکس پست قبلیتو کوچیکش کن قالبو زده به هم اصلا انگاااااااااااااااار نه انگارررررررررررر.......
تازه مردم میان تعریفم میکنن از این قالب.....(مریمو میگم)
دیگه از رو رفتم.....
خودم اومدم عکسو کوچیک کردم.....

۲تا پیتزا میشه دستمزدم......زود باش اگه نه بلاگتو میبندم
حالا خود دانی....من که الکی کار واسه کسی نمیکنم که ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ...................

حالا بعدا میام واسه نوشته ات نظر میدم که نظراتتم بره بالا دلت خوش باشه بازدید کننده هات زیادن D: D: D:

فعلا..

مجتبی یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:51 ق.ظ

سلام ایمان جون چطوری خوبی خوشی سلامتی؟
این متنو واسه تموم مادرای دنیا میزارم و بهشون خسته نباشید میگم

هر زنی زیباست
پسرکی از مادرش پرسید : مادر چرا گریه می کنی؟
مادر فرزندش را در آغوش گرفت و گفت : نمی دانم عزیزم ، نمی دانم!!!
پسرک نزد پدرش رفت و گفت : بابا ، چرا مامان همیشه گریه می کند؟ او چه می خواهد؟
پدرش تنها دلیلی که به ذهنش می رسید ، این بود : همه ی زنها گریه می کنند ، بی هیچ دلیلی!!!
پسرک متعجب شد ولی هنوز از اینکه زنها خیلی راحت به گریه می افتند، متعجب بود. یکبار در خواب دید که دارد با خدا صحبت می کند ، از خدا پرسید: خدایا چرا زنها این همه گریه می کنند؟
خدا جواب داد : من زن را به شکل ویژه ای آفریده ام . به شانه های او قدرتی داده ام تا بتواند سنگینی زمین را تحمل کند ، به بدنش قدرتی داده ام تا بتواند درد زایمان را تحمل کند ، به دستانش قدرتی داده ام که حتی اگر تمام کسانش دست از کار بکشند ، او به کار ادامه دهد . به او احساسی داده ام تا با تمام وجود به فرزندانش عشق بورزد ، حتی اگر او را هزاران بار اذیت کنند، به او قلبی داده ام تا همسرش را دوست بدارد ، از خطاهای او بگذرد و همواره در کنار او باشد و به او اشکی داده ام تا هرهنگام که خواست ، فرو بریزد . این اشک را منحصرا برای او خلق کرده ام تا هرگاه نیاز داشت ، بتواند از آن استفاده کند. زیبایی یک زن در لباسش ، مو ها ، یا اندامش نیست . زیبایی زن را باید در چشمانش جست و جو کرد ،زیرا تنها راه ورود به قلبش آْنجاست .
ببخشید طولانی شد
خدا نگهدارت باشه

هیچکس(مصطفی) یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:38 ق.ظ http://bofmens.mihanblog.com

سلام..توصیف زیبای شما و نشوته ی زیبایتان را با کلام نه چندان خوبم ..خراب نمی کنم...فقط..زیبا بود....لذت بردم...
موفق باشی...

زهرا یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.saattanhaie.blogsky.com/

سلااام
نه بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مجتبی ترکونده دیییییییییییگه..............!آرههههههه؟!!
شمام اوهوم؟! D: D: ;) ) ایمان یاد بگیررررررررررررررر...
خوب حالا راجع به شعرت نظر میدم::::
خیلی قشنگ بود....جدی و بی تعارف میگم.
اما حالا چی شده یاد مامان افتادی؟ خود شیرینی؟! اما اگه میخوای خود شیرینی کنی برو تو خونه اینو هی با صدا مافوق بشر برا مامانت بخون...... D:
ولی متن مجتبی هم قشنگه اونم میشه خوند...
حالا دیگه انتخاب با خودت.

از شوخی خارج................خوب بود.

********اینم تقدیم به همه ماماناااااااااااااااا**********

اگه قیمتی ترین سنگ زمینم

توی تابستون دستای تو برفم

اگه حرفای قشنگ هر کتابم

برای اسم تو چندتا دونه حرفم

اگه سیلم پیش تو قد یه قطره

اگه کوهم پیش تو قد یه سوزن

اگه تن پوش بلند هر درختم

واسه تو قد یه برگم

اگه جام شوکرانی

تو عزیزی مثل آب

واسه تو قد یه برگم

پیش تو راضی به مرگم


**********************************************
فعلا.خوش باشین.

تنهاترین عاشق تنها یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:51 ق.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

درود بر روز عشق....
شاید برای آخرین بار باز هم برگ سوخته ای از دفتر عشق ورق خورد و با تمام مشقتش نوشتم این بار در روز عشق...در روز پاک.... در روز امید به زندگی... در روز بودن....و در روز هر چه خوب است نوشتم....هستی عشق دستانم را بار دیگر لرزاند....بار دیگر لرزاند تا بنویسم از این یک سال از خاطرات و هر چه بود و چذشت و ماند !!!...خدا را شاکر که هستم که توانستم بمانم توانستم مقاومت کنم و نشکستم....! ماندم که هنوز حرف بزنم و بگویم گر چه گفتنم مانند نگفتن است ولی می گویم تا راحت شوم تا آزاد شوم....
سلام دوست گرامی من امروز روز بزرگی واسه من روزی که من بزرگ شدم و و و ...
بیا سر بزن که خیلی منتظرم منتظر شماهایی که امید این میخونه هستین
ولی اگه اومدی کامل بخون درسته که خیلی زیاده ولی کامل بخون خالی از لطف نیست...
اومدم که روزمو با شماها تقسیم کنم گرچه کافی نیست ولی آرامش بخشه....
حضرت عشق هر لحظه رو می شماره واسه اومدنتون....
منتظرم
سبز (قرمز) و شاد باشین
حضرت عشق
****** فعلا *****

راستی با تبادل لینک موافقی؟؟؟ منتظر جوابتم....

فاطمه یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:30 ب.ظ http://www.yek-teke-tanhaiy.com/

سلام اقا ایمان
میبینم که شما مردا بلاخره یه چیزایی می فهمین ایول
شعر قشنگی بود
راستی حالا خواستین پیتزا بخورین گفته باشم منم هستم حالا هر کی دعوت کنه مهم نیست ولی من میام :ِd
دیگه چیزی به نظرم نمی یاد که بگم همین بسه واست
فعلا

مجتبی یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام ایمان جون چطوری؟
منم دارم میام پیتزا رو آماده کنید به قول فاطمه مهم نیست کی دعوت کنه منم هستم :D

تنهاترین عاشق تنها یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:19 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

سلام
منم گذاشتم
فعلا...
راستی امیدوارم دوستای خوبی بشیم واسه هم....

اسی چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:08 ب.ظ http://essiasal.blogfa.com

بیا تو بد نیست

تنهاترین عاشق تنها چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:45 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

سلام
خوبی؟؟؟؟(...)
من که خوبم !!!
آپ کردم بیا ببین چه طوره؟؟
منتظر نظرت می مونم
سبز و شاد باشی
حضرت عشق
***فعلا***

دو پرنده یک پرواز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:17 ب.ظ http://2birds.blogsky.com

سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه
من آپم
خوشحال میشم سر بزنین
و با نظرات گل تون خوشحال ترم کنین
منتظرم قدوم مبارکتون هستم
زیاد منتظرم نذارین آخه بدم از انتظار می یاد
سبز و شاد باشین
***فعلا***
راستی یه خواسته ی کوچولو داشتم با تبادل لینک موافقین؟؟؟ من که لینکتون رو گذاشتم شما هم بیاین اگه خوشتون اومد بذارین؟؟

حضرت عشق پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:13 ب.ظ http://anooshka.blogsky.com

سلام اپ میکنی دیگه خبر نمی دی؟
مرسی
مثل همیشه زیبا بود
موقف باشی
بیا پیشم بای بای

حضرت عشق جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:29 ب.ظ http://anooshka.blogsky.com

سلام
خوبی؟
خوشحالم کردی که بهم سر زدی
من وبلاگتو خیلی دوس دارم خیلی
اومدم بگم من خیلی دوس دارم که بلاگت جز لینکای من باشه
اگه اجازه میدی خبرم کن
خوشحالم میکنی

اگه یه روز شاد بودی آروم بخند تا غم بیدار نشه
اگه یه روز غمگین شدی آروم گریه کن تا شادی نا امید نشه
موفق پایدار باشی
منتظر حضور سبزت هستم
بای بای

حضرت عشق شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:00 ق.ظ http://anooshka.blogsky.com

سلام منم لینک بلاگتو گذاشتم
خیلی خوشحالم کردی
مرسی
هر وقت کامنتو میخونم آروم میشم
مرسیی ی ی ی یییییی

الهه شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:53 ب.ظ http://elaheyebaran.blogsky.com

سلام دوست من ممنون از اینکه اومدی سر زدی وبلاگ قشنگی داری...
با تبادل لینک موافقم وقتی لینک منو قرار دادی خبرم کن تا منم لینک تو رو قرار بدم
منتظرم
فعلا...

الهه شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:34 ب.ظ http://elaheyebaran.blogsky.com

سلام منم لینکیدم شما رو
امیدوارم زود به زود بیایی بهم سر بزنی
موفق باشی
خواهرت ....الهه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد